Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen: FAQ

Staat uw vraag hier niet tussen? Klik dan op contact hierboven en stuur ons een e-mail met uw vraag. Mocht u vragen hebben over puzzels in kranten/tijdschriften of in puzzelboeken, kijk dan op www.sanderspuzzelboeken.nl/veelgesteldevragen.


 

Meestgestelde vraag:

Waarom is de archiefpuzzel al ingevuld bij opening? (Free Members)

 

Algemeen:

De puzzel wordt niet juist weergegeven of werkt niet goed. Hoe kan dit?

Ik krijg de foutmelding 'Keyword is onbekend of bijbehoren dienst is niet actief' terug als ik een sms verstuurd heb.

Ik krijg na het insturen geen ontvangstbevestiging retour via sms. Hoe kan dit?

Ik moet de letter ij invullen, mijn toetsenbord heeft alleen de letter y. Hoe los ik dit op?

Waarom ziet u commerciële advertenties op onze site?

Attentie! Wij gebruiken alleen het sms nummer 3553! Wij hebben geen abonnementsdiensten!

 

Prijspuzzels, prijswinnaars en prijzen:

Hoe komt de trekking van de prijswinnaars van Puzzelsite tot stand?

Wanneer worden de prijswinnaars getrokken?

Wanneer ontvang ik mijn prijs?

Waarom moet ik mijn prijs claimen?

Kan ik het antwoord op de prijspuzzel ook via het contactformulier doorgeven?

Welke prijzen zijn er te winnen?

Kan ik meedingen naar de prijzen als ik niet in Nederland woon?

 

Free Member en VIP Member:

Ik krijg een foutmelding bij betaling voor een VIP Membership. Hoe nu verder?

Hoe kan ik betalen als ik VIP Member wil worden en hoe werkt het?

Hoe vaak kan ik als VIP Member deelnemen aan dezelfde prijspuzzel?

Hoe kan ik mijn VIP Membership verlengen?

Ik wil graag VIP Member worden, maar heb al een Free Member account. Hoe nu verder?

Hoeveel puzzels staan er in het Puzzelarchief? (Alleen voor VIPs)

Hoe kan ik zien welke puzzel ik al gemaakt heb? (Alleen voor VIPs)

Scorekaarten (Free en VIP Members)

Hoe verwijder ik mijn (Free Member) account?

Waarom is de archiefpuzzel al ingevuld bij opening? (Free Member)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De puzzel wordt niet juist weergegeven of werkt niet goed. Hoe kan dit?

Dit ligt waarschijnlijk aan je webbrowser.
1. Vaak helpt het om de map met "tijdelijke internetbestanden" of "cache" te legen en de pagina daarna te "vernieuwen".
2. De instelling van de internetbeveiliging van uw webbrowser kunt u beter op 'normaal-hoog' laten staan (dit is standaard). Als u deze op 'hoog' zet kunnen er ook problemen optreden.
3. Heeft u de nieuwste updates al geïnstalleerd?  Mocht het probleem niet verholpen zijn, dan kunt u dit altijd melden via het contactformulier. We gaan dan kijken of we het probleem kunnen vinden, om het vervolgens op te lossen.

 

Ik krijg de foutmelding 'Keyword is onbekend of bijbehorende dienst is niet actief' terug als ik een sms verstuurd heb.

Het is belangrijk dat u de spaties toevoegt bij het versturen van uw oplossing. Bijvoorbeeld: WEEKEND 48 KETTING (krant) of PZL 12345 (puzzelsite.nl). Het systeem herkent de code anders niet. Overigens wordt er geen geld afgeschreven van uw rekening, alleen de kosten voor het versturen van het sms'je wordt door uw eigen provider in rekening gebracht. De ontvangen foutmelding is een 'gratis dienst' en kost u dus niets.

 

Ik krijg na het insturen geen ontvangstbevestiging retour via sms. Hoe kan dit?

1. Bent u toevallig van provider veranderd? Het kan zijn dat uw provider deze diensten automatisch blokkeert. U kunt dan het beste even contact opnemen om dit na te vragen.
2. Heeft u zich aangemeld bij een sms dienstfilter? In het geval van een sms dienstenfilter moet u zich weer afmelden. Anders kunt u niet meedoen met de prijspuzzels.
3. Misschien is uw prepaid-tegoed op. Even controleren en eventueel uw prepaid-tegoed opwaarderen.

 

Ik moet de letter ij invullen, mijn toetsenbord heeft alleen de letter y. Hoe los ik dit op?

Voor het invullen van de letter ij toetst u de letters i en j in. Deze combinatie mag in 1 vakje ingevuld worden.

 

Waarom ziet u advertenties op onze site?

Het plaatsen van advertenties levert ons extra inkomsten op. Deze gelden zetten we in om u een nog beter product te kunnen bieden.
VIP-members zien geen advertenties op onze puzzelsite. Dat betekent: direct puzzelen, geen afleiding!

 

Attentie! Wij gebruiken alleen het nummer 3553! Wij hebben geen abonnementsdiensten!

Wij sturen nooit ongevraagd sms-berichten. Wij maken gebruik van het nummer 3553, u stuurt zelf éénmalig een sms, deze kost 60 cent per deelname. Hierbij is geen sprake van een abonnement. Wordt u toch ongevraagd lastiggevallen door een abonnementsdienst dan gebeurt dat dus niet door ons. Er zijn verschillende manieren om dit soort abonnementdiensten te blokkeren, maar de makkelijkste is via de website www.payinfo.nl  Deze site wordt verzorgd door uw mobiele provider en de Stichting Gedragcodes Mobiele Diensten. Hier kunt u betalingen inzien die gedaan zijn via uw mobiele telefoon. Bovendien kunt u lopende, mobiele abonnementen eenvoudig stoppen. We hopen u als puzzelaar voldoende geïnformeerd te hebben.

 

Terug naar boven

 

 

Hoe komt de trekking van de prijswinnaars van Puzzelsite tot stand?

De gegevens die u invult (uw naam, uw e-mailadres, antwoord) worden opgeslagen en gekoppeld aan de persoonlijke code die u doorbelt naar de Puzzelsite-prijzentelefoon of instuurt via sms. Als u VIP Member bent wordt de door u gevonden oplossing van de prijspuzzel met uw gegevens in de database gezet en dingt u automatisch mee naar de prijs. Uit alle deelnemers worden de prijswinnaars geselecteerd, die vervolgens via het doorgegeven e-mailadres benaderd worden om hun adresgegevens door te geven, zodat we de prijs kunnen versturen. We geven prijswinnaars één maand de tijd om een gewonnen prijs te claimen. Mochten wij echter na 1 maand nog geen reactie hebben gehad, dan zullen wij de betreffende prijs (indien nog mogelijk*) opnieuw verloten onder de andere deelnemers van de prijspuzzel. *Vrijkaarten, entreekaarten, prijzen, acties e.d, zijn soms beperkt geldig of beschikbaar gesteld door betreffende organisatie/bedrijf.

 

Wanneer worden de prijswinnaars getrokken?

Elke maandag worden de winnaars van Pakketprijspuzzels van de week daarvoor getrokken. De winnaar van de Maandprijspuzzel wordt de eerste maandag van de nieuwe maand getrokken. De winnaars van de Halfjaarlijkse prijspuzzel in de eerste week na afloop van het betreffende halfjaar.

 

Wanneer ontvang ik mijn prijs?

We wachten met het versturen van de prijzen totdat we de gegevens van alle winnaars van de betreffende prijspuzzel binnen hebben. Het kan dus twee tot drie weken duren voordat u uw prijs daadwerkelijk hebt ontvangen. Deze termijn kan soms langer zijn omdat we voor sommige producten afhankelijk zijn van de leverancier.

 

Waarom moet ik mijn prijs claimen?

We willen er zeker van zijn dat we de actuele gegevens hebben, zodat de prijs op het juiste adres zal worden bezorgd. Zie voor verdere uitleg - Hoe komt de trekking van de prijswinnaars tot stand?

 

Kan ik het antwoord op de prijspuzzel via het contactformulier doorgeven?

U kunt uw oplossing van de prijspuzzels niet via het contactformulier naar ons toesturen. Dan doe je niet mee voor de prijzen. De oplossing moet u doorbellen of sms'en, afhankelijk van de puzzel. Zie uitleg onderaan de prijspuzzels.

 

Welke prijzen zijn er te winnen?

Arrangementen bij o.a. Landal, iPads (mini, iPad 2), iPods (touch, shuffle), Samsung Galaxy Tabs, entreekaarten voor o.a. beurzen en dierentuinen, boeken, dvd's, dvd-pakketten, filmpakketten, vrijkaarten, woordenboeken, puzzelpakketten, gratis Memberships, bordspellen, huishoudelijke apparaten en nog veel meer!

 

Kan ik meedingen naar de prijzen als ik niet in Nederland woon?

U kunt als puzzelaar buiten Nederland meedingen naar de prijzen door VIP Member te worden. U betaalt dan voor een half jaar of een jaar. Voor de duur van uw afgesloten VIP Membership doet u automatisch mee zonder verdere kosten.

 

Terug naar boven

 

 

 

Ik krijg een foutmelding bij betaling voor een VIP Membership. Hoe nu verder?

U kunt dan ook kiezen om zelf het bedrag voor de gewenste VIP periode op onze bankrekening over te maken. Geef dit dan door via het contactformulier. Zodra uw betaling binnen is, wordt uw account aangemaakt of uw Free Membership omgezet naar VIP Member voor de gewenste periode. Geef indien van toepassing ook uw voorkeur voor het welkomstgeschenk door.

 

Hoe kan ik betalen als ik VIP Member wil worden en hoe werkt het?

Betaalt u via iDeal, dan betaalt u per half jaar € 19,95 of per jaar € 35,-. Na dat half jaar of jaar stopt uw VIP Membership automatisch. U beslist dan zelf of u verlengt of niet.

Betaalt u via sms, dan krijgt u elke week automatisch een nieuwe sms, waarmee u automatisch €0,70 voor een week betaalt. U blijft dus betalen, totdat u de code sms't om op te zeggen (VIP UIT naar 3553). Om VIP Member te blijven hoeft u verder niets te doen. Als u de eerste keer de code sms't, ontvangt u bijna meteen een welkomst-sms, waarmee u dus betaald heeft voor een week. (alleen mogelijk binnen Nederland)

Betaalt u via 0900, dan wordt €0,70 voor een week VIP Membership (via uw telefoonrekening) afgeschreven. Na een week ontvangt u een e-mail waarin aangegeven wordt dat u opnieuw kunt bellen om het abonnement weer te verlengen. U belt dus zelf elke week, zolang u wilt. (alleen mogelijk binnen Nederland)

Wilt u zelf overmaken, dan maakt u de € 19,95 of € 35,- zelf over op ons bankrekeningnummer van de Rabobank (IBAN) NL43RABO0364431288 of (zonder IBAN) 364431288 t.n.v. Sanders Puzzelmedia bv te Vaassen. Woont u niet in Nederland? Dan vult u ook de BIC-code in: RABONL2U. Geef via het contactformulier (via pagina/tab Contact, achter Vraag/opmerking) door dat u een handmatige betaling heeft gedaan voor een half jaar of een jaar en welk e-mailadres u wilt gebruiken voor uw VIP-Memberaccount, of welk e-mailadres omgezet moet worden vanaf een Free Memberaccount. Of bel tijdens kantooruren (08.30 - 16.30) naar tel. 0578-572163 om dit door te geven. Zodra uw betaling binnen is, wordt uw Free Memberaccount omgezet naar VIP Membership of een VIP Membership aangemaakt. U krijgt een e-mail ter bevestiging. Na dat half jaar of jaar stopt uw VIP Membership automatisch. U beslist dan zelf of u verlengt of niet.

 

Hoe vaak kan ik als VIP Member deelnemen aan dezelfde prijspuzzel?

U kunt als VIP Member maximaal drie keer deelnemen aan dezelfde prijspuzzel. Alle deelnames vaker dan drie keer worden door een script eruit gehaald. We willen iedereen zoveel mogelijk gelijke kansen bieden om te winnen.

 

Hoe kan ik mijn VIP Membership verlengen?

Bekijk de uitleg (PDF).

 

Ik wil graag VIP Member worden, maar heb al een Free Member account. Hoe nu verder?

Als u inlogt kom u op uw profielpagina. Klik op de button “VIP Member worden?” rechtsonder aan de pagina. U kunt dan heel makkelijk uw Free Member status upgraden naar VIP Member. 

 

Hoeveel puzzels staan er in het Puzzelarchief?  (Alleen voor VIPs)

Het Puzzelarchief wordt dagelijks aangevuld. U kunt als VIP Member kiezen uit 450 puzzels per puzzelsoort. U kunt bij de Sudoku en Woordzoeker kiezen tussen de moeilijheidsgraden 1, 2 en 3. Bij de Kruiswoord en Zweeds uit de moelijkheidsgraden 2, 3 en 4. De Cryptogrammen, Legpuzzels, Calcudoku, Binaire, Filippine, Doorloper en Cijferkruiswoord blijven (voorlopig) alleen nog in huidige moeilijkheidsgraad 2 te maken. U heeft dus de keuze uit 150 puzzels per moeilijkheidsgraad. Per puzzelsoort zijn er dus 450 puzzels te maken. Bij de Cryptogrammen, Legpuzzels, Calcudoku, Binaire, Filippine, Doorloper en Cijferkruiswoord* heeft u dan de keuze uit 450 puzzels met moeilijkheidsgraad 2. (*Het archief wordt aangevuld tot 450 puzzels)

 

Hoe kan ik zien welke puzzel ik al gemaakt heb? (Alleen voor VIPs)

Als u een puzzel af heeft ziet u dit terug in het overzicht. Bij de puzzel staat dan een vinkje.

 

Scorekaarten (Alleen voor Members)

Zodra u een puzzel heeft opgelost verschijnt er op uw abonneepagina een scorekaart waarin uw persoonlijke highscores komen te staan. Onder de link 'Highscores' op uw abonneepagina (bij VIP Members ook in de menubalk) staat een algemene scorekaart van de top vijf score van opgeloste puzzels. U ziet hier de beste scores op een puzzel per puzzelsoort en moeilijkheidsgraad en wie de meeste puzzels per puzzelsoort heeft opgelost. Als er al een score is gemaakt door een andere Member bij een specifieke puzzel vindt u deze ook terug onder de link 'highscore' bij de puzzel. Let op! Alleen de eerste keer dat u een puzzel oplost telt dat voor de highscores.

 

Hoe verwijder ik mijn (Free Member) account?

Dit kunt u doen door in te loggen. Dan komt u op uw abonneepagina. Vervolgens klikt u op de illustratie of op uw foto links. Onderaan uw profielpagina heeft u de mogelijkheid om uw account te verwijderen. U ontvangt een link waarmee u uw account/lidmaatschap op kunt zeggen.

 

Waarom is de archiefpuzzel al ingevuld bij opening? (Free Member)

Het archief bestaat uit puzzels die specifiek als archiefpuzzel staan ingesteld èn uit oudere dagpuzzels. Free Members kunnen dagelijks een archiefpuzzel per puzzelsoort maken. Het kan dus gebeuren dat u een oudere dagpuzzel te zien krijgt die u al eerder opgelost heeft.

 

Terug naar boven

 

 

wk272018HalfFooter
Brandstofvoorjebreinpuzzelsitewinternew
Contact | Disclaimer | Over Puzzelsite.nl | Privacy | Algemene voorwaarden
© 2018 Puzzelsite.nl is onderdeel van de Keesing Media Groep. Alle rechten voorbehouden.